Digg   StumbleUpon   Facebook   Del.icio.us   Croportal       Ispiši   Preporuči

Igraonica Gradske knjižnice i čitaonice u Virovitici

Sadržaj   |     |   04.02.2016.

Igraonica Gradske knjižnice i čitaonice u Virovitici

Programski sadržaji za djecu predškolske dobi u Gradskoj knjižnici i čitaonici provode se sukladno članku 23. Zakona o predškolskom odgoju i naobrazbi ( NN 10/97.), članku 8. Pravilnika o posebnim uvjetima i mjerilima ostvarivanja programa predškolskog odgoja ( NN 133/97 ).

Standardi za Narodne knjižnice iz 1999. godine prepoznaju predškolsko dijete kao korisnika knjižnice, te propisuju prostor, opremu, osoblje i knjižničnu građu koje trebaju imati narodne knjižnice za svoje najmlađe korisnike.

Gradska knjižnica i čitaonica svoje je sadržaje verificirala 2011. godine.

Programi Igraonice zamišljeni su kao edukativno-zabavni, planirani na mjesečnoj i dnevnoj osnovi u kojima su spojeni igra i učenje za što smo osigurali i pripremili ugodan i dobro opremljen prostor.

Osmišljeni su za djecu od prve godine pa do polaska u školu.

Igraonica je dobra priprema za školu jer iskustva i znanja koja će djeca steći u druženju s vršnjacima pomoći će im u svladavanju školskog gradiva i snalaženju kasnije u školi.

Osnova programa je igra obogaćena kreativnim, zabavnim i edukativnim sadržajima u skladu s djetetovim interesima i sklonostima.

 

 

IGRA

Igraje najčešći oblik dječje aktivnosti, spontana je i dobrovoljna, a njen značaj leži u fizičkom, spoznajnom i socijalno-emocionalnom razvoju djeteta. U igri se izražavaju radoznalost, osjetljivost, fizička aktivnost i potreba za suradnjom i zajedništvom među sudionicima. Dijete se kroz igru izražava i dokazuje, vlastitom aktivnošću stječe nove spoznaje o sebi i ljudima kao i svijetu oko sebe. Putem igre dijete razvija vlastiti identitet, uspostavlja komunikaciju i odnos u društvu.

 

 

 

 

SLIKOVNICA

Jedan od značajnih zadataka programa Igraonice je i razvijanje pozitivnog odnosa prema knjizi, odnosno slikovnici. Ostvarivanje tog zadatka postiže se kroz niz aktivnosti vezanih uz slikovnicu;

  • čitanje
  • prepričavanje
  • opisivanje
  • kreativno pričanje priče
  • dramatizacije
  • lutkarske improvizacije
  • izražavanje doživljaja kroz likove
  • verbalne aktivnosti

 

 

 

KUTIĆ ZA MALE, MAME I TATE

Neizostavan u programima za predškolsku djecu.

Radi se o prostoru ispred Igraonice u kojem je izdvojena literatura za predškolsku djecu, njihove roditelje i sve one koji se bave odgojem i obrazovanjem predškolskog djeteta bilo da im je to struka ili samo predmet interesa.

U kutiću se nalaze slikovnice počevši od onih za najmanje, dakle djecu do treće godine, s malo teksta i jednostavnim slikama pa do onih s više teksta, preko početnica pa sve do slikovnica za predškolce i djecu koja počinju samostalno čitati.

Naš kutić ima i malu referentnu zbirku odnosno knjige koje će djeci dati informacije iz raznih područja njihovih interesa. To su razne dječje enciklopedije i enciklopedijski priručnici.

Uz već rečeno, kutić posjeduje bogatu zbirku stručnih knjiga iz područja psihologije i pedagogije namijenjenih roditeljima i svima onima koji se bave djecom kao pomoć u lakšem svladavanju odgojno – obrazovnih zadaća u razvoju predškolskog djeteta.  

 

CILJEVI

Programski sadržaji za predškolsku djecu i njihove roditelje u Gradskoj knjižnici i čitaonici imaju sljedeće ciljeve:

  • poticanje i razvijanje rane pismenosti
  • stvaranje potencijalnih budućih korisnika
  • navikavanje djece na prostor knjižnice te usluga koje knjižnica nudi
  • navikavanje cijele obitelji na korištenje i boravak u kulturnoj ustanovi kao što je knjižnica
  • poticanje cjelovitog razvoja djeteta, a posebno socijalno – emocionalne dimenzije i stvaralačkih svojstava u raznovrsnim igrama
  • omogućiti roditeljima koji imaju djecu s poteškoćama u razvoju da koriste naše usluge i da djeca imaju mogućnost igre sa svojim vršnjacima
  • razvijanje komunikacijskih vještina
  • uvažavanje drugih i uvažavanje različitosti
  • razvijanje pozitivne slike o sebi i ne nasilno rješavanje sukoba
  • voditi računa o individualnosti svakog djeteta
  • poticati emocionalnu vezu dijete –dijete i odgajatelj – dijete
  • uključivanje roditelja u sve aktivnosti
  • edukacija roditelja o kvalitetnoj slikovnici kao i literaturi za pomoć oko odgoja djece

 

AKTIVNOSTI

Aktivnosti se sprovode i planiraju kroz razvojna područja:

  • Socio-emocionalni razvoj
  • spoznajni razvoj
  • psihomotorni razvoj
  • govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje

Neke od aktivnosti koje se provode:

  • čitanje slikovnica, pričanje priča
  • lutkarske improvizacije
  • zadovoljavanje potrebe djeteta za kreativnim izražavanjem koristeći različite likovne i neoblikovane materijale
  • u centru za građenje različitim građevnim materijalima razvijati motoriku, društvene vještine, govor, koordinaciju oko – ruka, matematičke vještine, logičko zaključivanje
  • pokretne igre
  • pjevati, učiti brojalice i plesati
  • istraživati prirodu i prirodne pojave
  • različitim igračkama i igrama otkrivati osnovne matematičke pojmove
  • skupne i individualne igre

Neki poznati sadržaji na inicijativu djece se ponavljaju i stalno su prisutni ( pr. Ide maca oko tebe, Dan – Noć )

Sve skupine su u trajanju od sat i pol.

U periodu između skupina je pauza kako bi se prostor pripremio za sljedeću:

  • prozračivanje prostora
  • priprema igračaka i aktivnosti
  • izmjena djece u prostoru
  • razgovor s roditeljima
  • preporuka slikovnica ili knjiga u kutiću za slikovnice i literaturu za roditelje

 

TEME

Neki od sadržaja koje obrađujemo:

  • Moja obitelj i ja
  • Moji prijatelji
  • Prava djeteta
  • Svijet i okolina u kojoj živimo
  • Sadržaji za poticanje čitanja
  • Sudjelovanje na predstavama i prigodnim priredbama

Jednom tjedno djeca zajedno s voditeljicom biraju slikovnice koje će koristiti u prostoru namijenjenom za boravak i druženje djece.

Tematski se prigodnim aplikacijama uređuju prozori isto kao i prostor izvan igraonice:

  • godišnja doba
  • maskenbal
  • Valentinovo
  • Uskrs
  • Dan planeta zemlje
  • Međunarodni dan djeteta
  • Mjesec hrvatske knjige
  • dani kruha
  • Dan grada Rokovo
  • Dan jabuka
  • Sveti Nikola
  • Božić

 

 

 

 

SURADNJA S RODITELJIMA

Roditelje smatramo neizostavnim partnerom u realizaciji naših programskih sadržaja.

Kroz svakodnevne susrete i razgovore dobivamo neke nove ideje i prijedloge za što bolji i kvalitetniji rad s djecom.

Zadovoljavanje potreba djece i njihovih roditelja na prvom je mjestu.

Organiziramo susrete s roditeljima na koje pozivamo stručne suradnike kao što su psiholozi, pedijatri, defektolozi i mnogi drugi.

Neizostavan oblik rada i radionice naziva Mama, tata i ja.

Namijenjene su djeci, njihovim roditeljima i svima odraslima koji se žele igrati, družiti, razvijati svoju kreativnost, ali i pokazati svoje ideje.

Cilj takvih radionica je uključivanje roditelja u program potičući ih na kvalitetno provođenje vremena sa svojim djetetom.

Kroz izložbe knjiga roditelje upućujemo na nova izdanja.

Putem letaka i oglasnih panoa informiramo ih o različitim temama i novostima. ( pr. Letak : Matematika prije škole i Čitanje prije škole )

 

 

 

 

Termini Igraonica su:    

ponedjeljak

13:00 – 14:30

 

utorak

15:30 – 17:00

18:00 – 19:00

 

srijeda, petak

9.00 – 10.30

11.30 – 13.00

 

četvrtak

13:30 – 15:00

15:30 – 17:00

           

 

MALA IGRAONICA

Mala igraonica namijenjena je bebama i djeci mlađoj od tri godine.

Mala djeca trebaju blizinu roditelja i drugih poznatih i bliskih osoba dok se igraju,stoga su roditelji ili drugi odrasli koji djecu dovode u Malu igraonicu, obavezni prisustvovati tijekom igre. To će pomoći djeci da im prvi koraci u svijet knjižnice budu zanimljivo iskustvo i zadovoljstvo.

 

KREATIVNE RADIONICE

U kreativne radionice pozivamo svu djeci predškolskog uzrasta koja su zainteresirana za izražavanje na kreativan način i upoznavanje sadržaja koje nudimo.

Radionice se održavaju povremeno, sadržaji su tematski i vezani su uz određene datume, a njihovo trajanje ovisi o ponuđenoj temi.

Neke od tema kreativnih radionica:

  • izrada božićnih i uskrsnih čestitki
  • ukrasi za bor
  • izrada jaslica
  • predmeti od ambalaže
  • ukrasi od plodova jeseni
  • oslikavanje svile
  • modeliranje glinom i dr.
  • Valentinovo
  • izrada maski

 

 

 

PRIČAONICE

Održavaju se povremeno. U njima pričamo priče, bajke, basne, dramatiziramo književna djela, izmišljamo vlastite priče, oslikavamo naše slikovnice i stripove.

Namijenjene su svoj djeci predškolskog uzrasta, članovima naše knjižnice.

 

UPISI U IGRAONICU

U Igraonicu se može upisati svako dijete predškolske dobi i to tijekom cijele godine.

Prilikom upisa kod voditeljice Igraonice roditelj popunjavaju anketni listić.

Kroz informativni razgovor vođen između roditelja i voditeljice Igraonice razmjenjuju se potrebne informacije o Igraonici i djetetu, te se dijete raspoređuje u određenu skupinu.

 

 

Kontakt:

Igraonica, tel. 033/ 721-757

Voditeljica Igraonice Ivana Molnar, mob. 098/180 41 95

mail. molnari02@gmail.com

 

 

 

DRAMSKA GRUPA GRADSKE KNJIŽNICE I ČITAONICE U VIROVITICI

 

            Na inicijativu ravnateljice Višnje Romaj u sklopu Igraonice Gradske knjižnice i čitaonice u Virovitici već nekoliko godina djeluje Dramska grupa GKČ koja okuplja djecu od predškolskog do osnovnoškolskog uzrasta.

Djeca se u dramskoj grupi zabavljaju, razvijaju svoje mogućnosti i koncentraciju, stječu sigurnost i samopouzdanje, a kroz igru razvijaju svoju kreativnost i maštu.

Surađuju s drugim polaznicima i uče kako raditi u grupi i što je timski rad u kojem se moraju osloniti na partnera kako bi došli do određenih rezultata ili kako bi završili pred njih postavljen dramski zadatak.

Sudjelovanjem u dramskim igrama, vježbama i dramskim tehnikama razvijaju empatiju, toleranciju, moralna uvjerenja i jačaju samopouzdanje.

Sami sudjeluju u stvaranju predstave, a kroz elemente procesne drame razvijaju dramsku darovitost i upoznaju se s dramsko scenskim izrazom.

            Tijekom rada u dramskoj grupi, djeca uče komunikaciju, razvijaju svoje govorne sposobnosti i izražajnost.

Posebna pažnja posvećuje se pravilnom izražavanju i obogaćivanju rječnika te izražajnosti pokreta i njihove koordinacije.

Upoznaju se s dramskim stvaralaštvom i vrstama dramskog izraza.

Dramski odgoj je izuzetno koristan za pravilan razvoj dječje ličnosti.

Kroz recitacije, dijaloge, monologe, pantomime, imitacije i improvizacije, djeca vježbaju vlastiti glas, oslobađaju se u govoru i pokretu.

Neki od ciljeva dramske skupine pa tako i odgoja jest pružiti djeci mogućnost za što kvalitetnije provođenje slobodnog vremena.

            U okviru raznih svečanosti, književnih večeri kao i samih predstava, djeca redovito pokazuju rezultate rada dramskog studija.

Lutkarska predstava Pustolovine mravka Kraljića bila je prvi projekt Dramske skupine GKČ.

 

 

 

Nastala je prema predlošku istoimene slikovnice naše virovitičke autorice Zdenke Kasapić – Foret,

            U predstavi su sudjelovala djeca O.Š. Ivane Brlić Mažuranić i djeca Igraonice Gradske knjižnice.

           

Događaj je zainteresirao velik broj gledatelja, a bio je poticaj za daljnji rad Dramske skupine.

Uz brojne nastupe u 2010. godini, s predstavom Pustolovine mravka Kraljića po prvi puta se sudjelovalo na FEDOR-u, Festivalu dramskog odgoja u organizaciji Kazališta Virovitica.

            Polaznici dramske skupine imali su priliku sudjelovati na lutkarskim radionicama naziva Marionetske etide. Radionice su održane kroz tri dana u Igraonici Gradske knjižnice i čitaonice.

Voditelj radionica bio je istaknuti lutkar, režiser i glumac Dubravko Torjanac i lutkarski studio Krpe i konci voditeljice Željke Kozulić iz Varaždina.

Polaznici su se upoznali s kratkom povijesti lutkarstva, brojnim vrstama lutaka i tehnikama njihove animacije.

Poučeni novim idejama, recital koji smo pripremili za Dan knjižnice, 2011. godine, upotpunili smo plesom marioneta koje smo sami izradili u dramskim radionicama.

            U školskoj godini 2010./11. u dramskim radionicama koje se kontinuirano održavaju jednom tjedno nastaje nova predstava Spletka duha Pohlepića.

Tekst za ovu predstavu nastao je prema istoimenoj slikovnici Tigiji i spletka duha Pohlepića autorice Nikoline Bošnjak.

            " Neobična priča koja govori o kompostu i reciklažnom dvorištu te o ideji da je razlog želje za posjedovanjem još više stvari upravo to što želimo zaboraviti tugu zbog izgubljenog mira u srcima"

Predstava je edukativnog karaktera i namijenjena je djeci nižih i viših razreda osnovne škole.

Režiju predstave potpisuje voditeljica Dramske skupine Ivana Molnar.

Svečani dio sjednice započeo je ulomkom iz predstave, na rođendan Knjižnice, 25. listopada 2010. godine.

Predstava doživljava premjerno izvođenje u lipnju 2011 godine.

I ovoga puta knjižnica je bila popunjena do posljednjeg mjesta, a mali glumci su doživjeli još jedan svoj veliki uspjeh na sceni.

S predstavom Tigiji i spletka duha Pohlepića također smo imali priliku nastupati na FEDOR- u na što smo jako ponosni.

Kroz sljedeću školsku godinu predstavu su organizirano došli vidjeti svi niži razredi Osnovne škole I.B.Mažuranić.

Ista predstava ostvarila je i svoju zagrebačku premijeru u Cetru za klturu Novi Zagreb.

Predstava je održana 30. ožujka 2012. god. Polaznici Dramske grupe zajedno su se s ravnateljicom Knjižnice, voditeljicom grupe i suradnicima na predstavi zaputili u Zagreb. Cijeli put je protekao izvrsno i u odličnoj organizaciji, a predstava je izazvala veliko oduševljenje među publikom koja nam je na kraju zaželjela sreću u radu na sljedećim projektima. U Cetru za kulturu Novi Zagreb pokazali su interes za daljnju suradnju.

 

 

            Dramski odgoj i rad doprinosi razvoju djeteta, bilo ono predškolske ili školske dobi kao i dodatni, kontinuirani sadržaji i kvaliteta u programima rada Gradske knjižnice.

Dramska skupina Gradske knjižnice nastavlja sa svojim radom.

 

U pripremi je ponovno predstava Tigiji i spletka duha Pohlepića premjera predstave planirana je za 27.05. 2016. gidine na Skupštini knjižničara Bilogore, Podravine i Kalničkog Prigorja.