Digg   StumbleUpon   Facebook   Del.icio.us   Croportal       Ispiši   Preporuči

Scenski prikaz slikovnice „Tigiji i spletka duha Poklepića“ Nikoline Bošnjak

Održano   |     |   02.10.2017.

U Gradskoj knjižnici i čitaonici u Virovitici, u petak, 28.09.2017. ravnateljica Knjižnice pokrenula je realizaciju Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom pod nazivom "I ja želim čitati" na jedan osobit način. Naime, u partnerstvu s COOR-om zajednički su se dogovorili da će kod realizacije te kampanje postojati neke faze. U prvoj fazi provođenja programa pozvat će se djelatnici i učenici COOR-a kako bi pogledali predstavu Dramske igraonice Knjižnice pod nazivom "Tigiji i spletka duha Pohlepića" sa svrhom i ciljem da nastavnicima, odgajateljima i logopedima te ustanove pokažu da su u stanju vlastitim snagama dramatizirati pojedine dijelove lektirnih djela koje su osobama sa disleksijom prilično nerazumljiva. Naime, na sastanku u COOR-u ravnateljica Knjižnice se nastojala dogovoriri s ravnateljicom COOR-a da se na kraju svih faza tog projekta u siječnju 2018. napravi jedan popis učenika koji bi od Knjižnice zatražili pomoć pri čitanju, razumijevanju i konačnom sastavljanju sadržaja pojedinih lektirnih djela. Time bi se Knjižnica aktivno uključila u početak rješavanja ovih problema na području Grada, a i Županije. Dakako, to se prvenstveno odnosi na naše korisnike, ali i na članove Dramske skupine Igraonice naše knjižnice gdje se već javila jedna učenica koja sudjeluje u našim aktivnostima. Krajnji cilj ovog interesantnog i važnog projekta jest taj da se, prvenstveno djeci s problemima čitanja, a našim korisnicima, olakša čitanje i razumijevanje lektire. Standardi za narodne knjižnice ne obvezuju nas da se bavimo lektirom niti ju naručujemo u velikom broju, ali Gradska knjižnica se od svog preseljenja sa svojim knjižničnim uslugama otvara prema potrebama građana stoga je ravnateljica Knjižnice odlučila postupati prema nekim drugim standardima. Naime, praksa govori da unazad nekoliko godina školske knjižnice ne dobivaju dovoljno sredstava za nabavu lektire pa naša knjižnica nastoji taj nedostatak riješiti. U drugoj fazi provođenja Kampanje dogovoreno je s ravnateljicom Kovačević da će nam logopedi iz COOR-a, a možda i iz Opće bolnice Virovitica priskočiti u pomoć predavanjem o tome kako pristupiti djeci sa disleksijom i kao oni vide svoju pomoć pri olakšavanju razumijevanja lektire kod učenika sa poteškoćama u čitanju. Cijeli projekt bit će izložen i na 14. okruglom stolu za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama koji će se održati 06. listopada 20017. u Knjižnicama grada Zagreba. Tamo će iznositi i primjeri dobre prakse pa će ravnateljica Knjižnice nastojati izložiti svoj projekt "Disleksija i lektira". Napominjemo da će građani grada Virovitice i Županije moći tijekom cijelog dana potražiti pomoć oko čitanja i razumijevanja lektirnih djela. Već sada postoji na popisu u COOR-u preko 300 učenika koji nisu u mogućnosti dobiti nikakvu pomoć glede svog problema, te smatramo da ćemo učiniti zaista velik iskorak i na tom području. Ovaj projekt bit će prijavljen i Razvojnoj agenciji VTA kako bismo došli do dodatnih sredstava za njega.

ravnateljica Višnja Romaj, prof., dipl. knjiž.

Dramska skupina virovitičke Gradske knjižnice i čitaonice i članice Kulturno umjetničkog centra Virovitica oduševili su publiku scenskim prikazom slikovnice „Tigiji i spletka duha Poklepića“ Nikoline Bošnjak. Dramatizacijom ove slikovnice i režiranjem predstave voditeljica Dramske skupine, Ivana Molnar, na izvrstan je način predstavila početak Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom pod nazivom „I ja želim čitati!“.

Kampanju je pokrenulo Hrvatsko knjižničarsko društvo, a u njezinu provedbu uključila se i Gradska knjižnica i čitaonica koja će u suradnji s Centrom za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Virovitica raditi na informiranju i educiranju javnosti o problematici osoba s teškoćama čitanja i disleksijom. Osigurat će im pristup književnim djelima i informacijama, posebice lektirama, kao i individualan rad s djecom.

Mnogobrojnoj publici, predstava je pokazala koliko uzbudljivih svjetova i priča skrivaju knjige. Koreografijom „Ples planeta“, koju potpisuje Danijela Duvnjak, kostimima Kornelije Šarić i glazbom Dejana Premrla, planet Tiga zavladao je Gradskom knjižnicom i čitaonicom.

(www.icv.hr, tekst i foto: M. Lukačić)